Plan działań w roku szkolnym 2020/2021
Plan działań w roku szkolnym
2020/2021
Cel: Przybliżenie tematyki higieny i profilaktyki szeroko rozumianego zdrowia wśród całej społeczności szkolnej.
Kryterium sukcesu: Zwiększenie świadomości oraz nabycie praktycznych umiejętności dotyczących higieny zdrowia psychicznego i fizycznego.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel:
co wskaże, że osiągnięto cel?- uczestnicy projektu SzPZ, w wyniku przeprowadzonych działań zmienią swoje niekorzystne nawyki zdrowotne. Polepszenie samopoczucia fizycznego i psychicznego uczestników.
jak sprawdzimy czy osiągnięto cel? – Poprzez dokumentowanie wszelkich działań objętych projektem, ankiety ewaluacyjne oraz wytwory jakie powstały w wyniku działań.
Kto i kiedy sprawdzi czy osiągnięto cel?- Koordynatorzy zespołu oraz Dyrektor Szkoły
Zadania
L. p.
Nazwa zadania
Kryterium sukcesu
Sposób realizacji
Okres/termin realizacji
Wykonawcy/ osoby odpowiedzialne
Potrzebne zasoby/ środki
Sposób sprawdzenia wykonania zadań
1.
Zapoznanie społeczności szkolnej z nowym planem działania na rok szkolny 2020/2021
Społeczność szkolna zna założenia projektu SzPZ na rok szkolny 2020/2021
Przedstawienie podczas Rady Pedagogicznej i podczas zebrań z rodzicami oraz na godzinach wychowawczych założeń projektu SzPZ na rok szkolny 2020/2021
wrzesień/październik 2020
Koordynator z zespołem
Plan na rok szkolny 2020/2021, wyniki ewaluacji
Protokół Rady Pedagogicznej, sprawozdania z zebrań z rodzicami, temat godziny wychowawczej w dzienniku elektronicznym, strona internetowa szkoły
2.
Zdrowy uśmiech
Wykonanie fluoryzacji wśród min. 60 % uczniów klas I - VI
Pielęgniarka szkolna przeprowadzi fluoryzację w klasach I - VI
Październik/listopad 2020
Pielęgniarka szkolna
Zestaw higieniczny do fluoryzacji
Dokumentacja medyczna
3.
Czysta głowa
Sprawdzenie czystości głów min. 60 % uczniów klas młodszych oraz pogadanki z pielęgniarka szkolną w klasach starszych
Przeprowadzenie akcji informacyjnej wśród rodziców i uczniów na temat zasad utrzymania czystości głów oraz zagrożenia wszami
Październik / listopad 2020
Pielęgniarka szkolna
Zgody rodziców na przeprowadzenie badania
Dokumentacja medyczna
4.
Ręka rękę myje
Min. 60% społeczności szkolnej weźmie udział w kursie prawidłowego mycia rąk połączonego z badaniem w świetle UV ilości bakterii na dłoniach.
Uczniowie przy pomocy specjalnego płynu oraz lampy UV sprawdzą czystość swoich dłoni, a następnie zostaną przeszkoleni jak prawidłowo myć dłonie.
Październik/listopad
Pielęgniarka szkolna/ członkowie zespołu SzPZ
Specjalistyczny płyn, lampa UV, artykuły higieniczne
Dokumentacja fotograficzna, notatka na stronie internetowej
5.
Pani Zdrówko radzi
Stworzenie kącika porad oraz ciekawostek dotyczących higieny.
Publikacja artykułów w gazetce szkolnej.
Cały rok szkolny 2020/2021
Zespół SzPZ oraz zespół gazetki szkolnej
Nakład gazetki szkolnej
Archiwum gazetki szkolnej
6.
Pytania do Pani Zdrówko
Poszerzenie wiedzy uczniów w zakresie higieny i zdrowia
Stworzenie skrzynki do której uczniowie oraz rodzice będą mogli zamieszczać propozycje, ciekawostki, tematy do gazetki szkolnej dotyczące higieny i zdrowia.
Cały rok szkolny 2020/2021
Zespół SzPZ oraz zespół gazetki szkolnej
Nakład gazetki szkolnej, skrzynka na pytania
Archiwum gazetki szkolnej
7.
Zarazki są wśród nas- konkurs.
Powstanie ciekawych i pomysłowych prac konkursowych.
Konkurs na graficzne i/lub przestrzenne modele najczęstszych patogenów; współpraca z nauczycielami przyrody w celu zapoznania z najczęstszymi chorobami wywołanymi przez te patogeny, oglądanie próbek pod mikroskopem.
Grudzień 2020
Uczniowie, nauczyciel przyrody, wychowawcy
Regulamin konkursu, materiały dydaktyczne
Dokumentacja fotograficzna, publikacja na stronie internetowej
8.
Gazetki tematyczne
Stworzenie ciekawych i pomysłowych gazetek informacyjnych przez każdą z klas
Przygotowanie gazetek informacyjnych na korytarzu szkolnym zgodnie z harmonogramem; każda z klas opracowuje określone zagadnienie z zakresu higieny.
Cały rok szkolny 2020/2021
Koordynatorzy SzPZ, Dyrektor, wyznaczone jury
Regulamin zadania
Dokumentacja fotograficzna, ogłoszenie wyników rywalizacji klas
9.
Badam się, więc jestem zdrowy
Zwiększenie świadomości na temat samobadania wśród kobiet i mężczyzn
Przeprowadzenie prelekcji dla Rady Pedagogicznej oraz pozostałych pracowników szkoły, przez specjalistę z zewnątrz na temat prawidłowego przeprowadzania samobadania.
Styczeń 2021
Specjalista z zewnątrz
Ulotki informacyjne, prezentacja
Protokół z Rady Pedagogicznej
10.
Higieniczny Tik Tok
Zaciekawienie uczniów tematem poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych.
Konkurs na stworzenie najlepszego i najciekawszego Tik Toka związanego z tematyką higieny, przeznaczony dla uczniów i rodziców z klas IV-VIII
Kwiecień 2021
Zespół ZsPZ, jury
Regulamin konkursu, wsparcie rodziców, zgoda na udostępnienie wizerunku
Pozyskane nagrania, informacja na stronie internetowej szkoły
11.
Teledysk Jedynka po Zdrowie
Powstanie teledysku w formie filmu, który będzie elementem promocji szkoły
Nagranie teledysku podsumowującego działania podjęte w ostatnich latach w ramach projektu SzPZ.
Maj/czerwiec 2021
Zespół ZsPZ, nauczyciele informatyki oraz plastyki
Sprzęt audiowizualny, zgody rodziców na udostępnienie wyzerunku
Teledysk, wpis na stronie internetowej szkoły
12.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Uczestnictwo min. 40% pracowników szkoły
Cotygodniowe zajęcia relaksacyjne dla nauczycieli i pracowników szkoły w formie jogi
Cały rok szkolny 2020/2021
Zespół ZsPZ, nauczyciel wychowania fizycznego
Sala gimnastyczna, maty, muzyka
Dokumentacja fotograficzna
13.
Higieniczne ciekawostki z całego ciała
Uczestnictwo min. 40 % uczniów w spotkaniach
Seria spotkań informacyjno- warsztatowych ze specjalistami w zakresie dbania o ciało i wygląd oraz zdrowie psychiczne dla uczniów klas VI-VIII
Cały rok szkolny 2020/2021
Zespół ZsPZ, specjaliści w danej dziedzinie
Prezentacje, ulotki, sprzęt multimedialny
Dokumentacja, frekwencja na zajęciach
14.
Miedzy nami kobietkami
Udział
min. 40 % uczniów w spotkaniu.Spotkanie dla dziewczynek klas VI z pielęgniarką firmy Always ukazujące problemy, zmiany fizyczne i emocjonalne okresu dojrzewania oraz zasad i roli stosowania higieny osobistej.
II semestr
Zespół ZsPZ,
Specjalista w danej dziedzinieUlotki, materiały higieniczne
Dokumentacja, frekwencja